Sulge

Logi sisse

Kiireks sisenemiseks

Kui teil on kliendikaart, mis ei ole ID-kaardi põhine siis palume teil digikonto loomiseks pöörduda Südameapteeki.
Menüü
SüdameapteekKaitse suvel oma nahka!

Kaitse suvel oma nahka!

UV-kiirgus on tõesti suve lahutamatu osa ning selleks, et vältida päikesepõletust, on naha kaitsmine kaitsekreemidega ülioluline. Lisaks päikeselt saadavale energiale, soovitame tarbida lisaks ka D-vitamiini.

Päikese käes pikemalt viibides tuleks kasutada päikesekaitsevahendeid, mis sisaldavad päikesekaitsefaktorit SPF (sun protector factor) ehk UV-filtrit (UVA- ja UVB-filtrit). Päikesekaitsekreemid, -geelid ja-õlid absorbeerivad, hajutavad või peegeldavad UV-kiirgust.

Südameapteegist leiad laia valiku päikesekaitsekreeme

Päikesekaitsekreemid on päikesekaitsefaktoriga 4-60. Mida suurem on SPFi number, seda pikemalt võimaldab kreem põletust saamata päikese käes viibida. Naha enda kaitsevõime toimib vaid umbes kümme minutit.

Kauni jume ihaldajatel tasub teada, et SPF ei takista kuidagi päevituse saamist, see lihtsalt võtab kauem aega, andes nahale võimaluse kohanemiseks, ja tulemuski püsib kauem.

 

Väga suure SPFiga tooted (SPF 40 ja rohkem) on päikeseblokaatorid. Neid on soovitatav kasutada imikutel, päikeseallergilistel inimestel, veespordiga tegelejatel ning armide ja pigmendilaikude kaitseks.

Kuidas valida päikesekaitsekreemi?

Päikesekaitsevahendi valimisel tuleb arvestada oma nahatüübiga

  • I tüüp – siniste silmade ja tedretähnidega inimesed. Tekib alati päikesepõletus. Nahk läheb punaseks, kuid ei päevitu. Sobib tugeva kaitsega SPF 20-25.
  • II tüüp – blondide või punaste juustega sinisilmsed inimesed. Nahk saab küll kergesti päikesepõletuse, kuid päevitub siiski minimaalselt. Sobib kaitseks SPF 15-20.
  • III tüüp – mõnikord võib saada kerge põletuse ja päevitub keskmiselt.SPF 12-15.
  • IV tüüp – põletuse saab harva ja päevitub keskmisest tugevamini. Sobib SPF 4-8.

Soovitatav on kasutada laiaspektrilisi ehk UVA- ja UVB- kaitsega vahendeid, mille SPF on vähemalt 15.

  • Nägu ja käed on rohkem päikese käes ning nende puhul võiks kasutada tugevama kaitsega kreemi kui ülejäänud kehal.
  • Õrna ja heleda nahaga inimesed ja lapsed peaksid üldiselt kasutama vahendeid, mille SPF on minimaalselt 30.
  • Kui nahk on juba päevitunud, võib valida madalama SPFiga toote.

Veekindel päikesekaitsekreem

Sobiva päikesekaitsevahendi valimisel tuleb peale SPFi numbri arvesse võtta ka toote veekindlust.

  • Water-resistant-tooted peavad vastu 20-minutilisele ujumisele.
  • Water-proof-tooted 40-minutilisele ujumisele.

Peale ujumist on aga tarvis päikesekaitset kindlasti uuendada. Eriti oluline on see laste puhul, kes mängivad vees sageli mitmeid tunde.

Päikesekaitsevahendi valimisel tasub teada, et apteegikosmeetika väärtus ja erinevus võrreldes tavakosmeetikaga seisneb peamiselt tootmises, lähteainetes ja uuringutes. Apteegikosmeetika töötatakse välja koostöös nahaarstide, allergoloogide ja erinevate erialaarstide ning teadlastega.

Kui palju päikesekreemi tuleks nahale määrida ja millal?

  • Päevituskreemi tuleb määrida nahale vähemalt pool tundi enne päikese kätte minekut
  • Seda tuleks uuendada keskmiselt kolme tunni järel.
  • Seejuures on oluline kasutada piisavas koguses kreemi – umbes 36 grammi ehk kuus teelusikatäit päikesekreemi täiskasvanud inimese kohta.
  • Pärast ujumist või rätikuga kuivatamist on kaitse säilitamiseks vaja sama kogus kreemi uuesti peale määrida, sest SPF lahjeneb.

Päikesekaitsekreemi kasutamise vajadus suureneb liiva, asfaldi või veekogu juures viibides, kuna need pinnad peegeldavad UVK-d tagasi ehk vees oleme päikesekiirgusega hoopis otsesemas kokkupuutes.

Vähe on levinud ka teadmine, et läbi pilve pääseb maapinnani lausa 80% ultraviolettkiirgusest. Seega pilved ei takista ultraviolettkiirguse läbitungimist ja kiirgus teeb oma tööd ka pilvise ilmaga.

Mida teha siis kui oled saanud päikesepõletuse? Loe siit.

Päikesekreem lastele

Laste puhul on päikesekaitsekreemi kasutamine lausa kohustuslik. Uuringutest selgub, et lapseeas saadud päikesepõletused võivad hiljem soodustada nahavähi teket.

Lapsed ei oska ise ennast päikese eest kaitsta, nende nahk on täiskasvanute omast tundlikum.

  • Lastele tuleb määrida kaitsekreemi, mille SPF algab 15-st.
  • Pärast iga ujumist või rätikuga kuivatamist tuleb lapsele kreemi kindlasti uuesti peale kanda.
  • Apteegis müüdavatest päikesekreemidest sobivad lastele kõige enam Eucerini ja Sebamedi sarja tooted.

D- vitamiin on oluline ka suvisel ajal

Päikesepaistelistele suvepäevadele ei saa alati lootma jääda ning päikeselt saadav D-vitamiini kogus ei pruugi piisav olla. Oluline on aga sügisele vastu minna suurte D vitamiini varudega, et immuunsus oleks tugevam. D-vitamiini vaegus esineb suurel osal lastest ja täiskasvanutest, eriti vanemaealistest ning enamasti ei osata seda ka ära tunda.

Risk D-vitamiini puuduseks on suurem neil, kes on vanemaealised, tumedanahalised, ülekaalus või rasvunud, ei söö kala ja piimatooteid või ei käi piisavalt palju väljas, et päikest saada.

Juunis saad päikestoote ostuga Vitamin D3 Pro Expert vitamiinid -30% soodsamalt. Eucerin SUN tooted on -20% soodsamalt.

Leia endale lähim Südameapteek siit

Loe rohkem:

Sulge

Toote tagasiside