Sulge

Logi sisse

Kiireks sisenemiseks

Kui teil on kliendikaart, mis ei ole ID-kaardi põhine siis palume teil digikonto loomiseks pöörduda Südameapteeki.
Menüü
SüdameapteekTeenusedKehakoostise määramine

Kehakoostise määramine

Kehakoostise määramine annab ülevaate inimese tervislikust seisundist. Mõõtmise tulemuse põhjal saab teha järeldusi, kas on vaja toitumisharjumusi ja elustiili tervislikumaks muuta.

Broneeri aeg Hind € 3.00 Kliendihind € 2.00

KUIDAS KEHAKOOSTIST MÄÄRATAKSE?

  • Kehakoostise uuringu käigus määratakse kehakaal, kehamassiindeks, keha rasvasisalduse protsent, keha skeletilihaste protsent ning vistseraalse ehk siseorganeid ümbritseva rasva tase.
  • Soovitav on kehakoostist mõõta enne söömist või vähemalt kaks tundi pärast sööki.
  • Kehakoostise määramiseks astub inimene paljajalu aparaadile nii, et põlved ja selg oleksid sirged ning seejärel võtab kätte ekraanimooduli, hoides käsi sirgelt ees 90-kraadise nurga all kehast.
  • Kehakoostist ei mõõdeta rasedatel ja elektriliste meditsiiniseadmete kasutajatel, nt südamestimulaator jm. Samuti ei saa kehakoostist mõõta vahetult pärast treeningut, pärast suure koguse vedeliku tarbimist ja muude probleemide korral, mis ei luba uuringut teostada.

MIDA NÄITAB KEHAMASSIINDEKS?

Kehamassiindeks näitab kaalu ja pikkuse suhet. Kehamassiindeks (KMI) = kaal (kg) / pikkus (m) Kui kehamassiindeks on üle 25, tuleks kiiremas korras üle vaadata senised toitumis- ja liikumisharjumused. Sageli on tervise paranemine näha juba kehakaalu vähendamisel 5–10% võrra. Õigel ajal tervislikku elu alustades ja kaalu kontrollides saab ka päriliku soodumuse korral näiteks vereõhu- või kolesterooliravimite võtmise vajadust kümne aasta võrra edasi lükata.

KEHAMASSIINDEKS (KMI)

< 30 RASVUMINE
25-30 ÜLEKAAL
19-25 NORMAALKAAL
>19% ALAKAAL

MIDA NÄITAB KEHA RASVASISALDUSE PROTSENT?

Keha rasvasisalduse protsent näitab keha rasvamassi kogu kehakaalu suhtes ja seda väljendatakse protsentides. Sõltuvalt sellest, kus rasvkude kehas paikneb, räägitakse vistseraalsest ehk siseelundeid ümbritsevast või nahaalusest rasvast. Püsivalt kõrge keha rasvasisalduse protsent on lisakoormus organismile, mis pikemas perspektiivis avaldab mõju südamele, neerudele, maksale, veresoontele ja paljudele teistele organitele. Oluline on hoida rasvasisaldus normaalses vahemikus.

MIDA NÄITAB VISTSERAALNE EHK SISEORGANEID ÜMBRITSEV RASV?

Vistseraalne rasv on siseorganeid ümbritsev rasv, mida silmaga pole võimalik tuvastada. Näitaja on seotud vanusega ehk mida suurem vanus, seda kõrgem võib olla ka näit. Sagedasti on ka meestel probleem tõsisem.

Vistseraalne rasv on tihedalt seotud rasva suurenenud hulgaga vereringes. Kõhuõõnesisene rasv on tuntud arteriseinte põletike põhjustaja, samuti on see tähtis tegur südamehaiguste, diabeedi ja mõnda liiki kasvajate tekkel. Kõhuõõne rasva, nagu ka kogu ülejäänud rasva kehas, saab kontrolli all hoida. Ei ole olemas lokaalset rasvapõletust, ja üksnes kõhulihaste pidev treenimine ei aita kõhuõõnesisest rasva eemaldada, selleks on vaja treenida kogu keha. Rasvakihi vähenemine pidevalt treenides paistab välja kõigepealt näol, kätel, rindadel ja alles viimases järjekorras kõhul, puusadel ja tuharatel. Ehk siis kõhupiirkonda kogunenud rasva on kõige raskem kaotada.

Uuringud on näidanud, et vistseraalrasv mõjutab ka tuju, tootes juurde stressihormooni kortisooli ja vähendades hea enesetunde hormoonide endorfiinide tootmist. Üleliigse kõhuõõnerasvaga võideldes me mitte ainult ei pikenda oma eluiga, vaid tõstame ka tuju. Retsept vistseraalse rasva vähendamiseks on ammutuntud tõde: tasakaalus toitumine ja õige treening.

MIDA NÄITAB SKELETILIHASTE PROTSENT?

Skeletilihaste protsent on skeletilihaste osakaal kogu kehamassist. Skeletilihaste osakaalu saab suurendada treeningutega. Suurem lihasmass aitab põletada rohkem energiat, mis tähendab, et see muutub väiksema tõenäosusega rasvaks.

MIDA NÄITAB PÕHIAINEVAHETUSE KALORAAŽ?

Inimese põhiainevahetuse suuruse määravad ära järgmised tegurid: kehakaal, pikkus, vanus, sugu, keha koostis, organismi ainevahetuse iseärasused. Suurema kehakaalu ja pikkusega inimestel on põhiainevahetus suurem kui väiksema kehakaalu ja pikkusega inimestel. Meestel on see tavaliselt suurem kui naistel.

Põhiainevahetuse suurus muutub vanusega. Lapseeas, mil organism kasvab, on see väga kõrge, kuid alates neljakümnendatest eluaastatest hakkab see vähenema ligikaudu 5% iga järgneva 10 aastaga. Järelikult peame vanemas eas oma söömisharjumisi muutma, sest meie organism vajab vähem energiat. Tähtis on ka pidev füüsiline aktiivsus. Kehakoostise määramise käigus saab teada oma põhiainevahetuse kaloraaži. Kui sa soovid kaalust alla võtta, tuleb kas igapäevaselt toidust saadavat kalorite hulka vähendada või rohkem trenni teha.

Ära lükka järgmisi samme edasi! Südameapteegi nõustajad aitavad sul seda teed käia!

NÕUANDED TERVISLIKU ELUGA ALUSTAMISEKS

TREENI TARGALT

  • Treeni regulaarselt, mitte lööktööna kampaania korras.
  • Ära pinguta üle. Treeni endale jõukohaste koormustega, jälgides oma pulsisagedust.

JÄLGI OMA TOITUMIST

  • Toitu tervislikult ja mitmekesiselt. Täiskasvanute tasakaalustatud menüüs peaks saadavast energiast moodustama 10–15% valgud, 25–30% rasvad ja 55–60% süsivesikud. Valitud Südameapteekides on saadaval FiguraGen Weight – DNA testil põhinev toitumissoovitus kaalu langetamiseks ja tervisliku kaalu hoidmiseks. Loe lähemalt »
  • Jäta menüüst välja toiduained, mida sa ei talu. Valitud Südameapteekides on saadaval Food Detective toidutalumatuse test, mis määrab talumatust 46 erineva toiduaine suhtes. Loe lähemalt »
  • Söö rohkem täisteratooteid ning puu- ja köögivilja.
  • Joo vett. Organismi veevajadus on 28–35 ml/kg kohta ööpäevas. See on individuaalne, sõltudes kehalisest aktiivsusest, konkreetse organismi eripärast ja teistest teguritest.
  • Loobu alkoholist või piira selle tarbimist. Lisaks sõltuvuse tekitamisele mõjutab alkohol kehakaalu – suurendab söögiisu ja on kõrge kaloraažiga. 1 gramm puhast alkoholi annab 7,1 kcal energiat.

APTEEGIS PAKUTAVAD PREPARAADID, MIS AITAVAD OLLA HEAS VORMIS:

  • Täiskõhutunde tekitajad: vetikapreparaadid, mida võetakse enne sööki klaasi veega.
  • Seedimist soodustavad preparaadid: artišokk ja võilill, piimhappebakterid.
  • Organismi puhastavad õunaäädika preparaadid.
  • Rasva lõhustavad L-karnitiini preparaadid.
  • Magusaisu vähendavad kroomi sisaldavad preparaadid.
  • Kombineeritud tooted, mis sisaldavad nii kroomi, täiskõhutekitajat (kiudained, inuliin) kui ka rasva lõhustajaid.
  • Lahtistid kõhukinnisuse korral.
Sulge

Toote tagasiside