Sulge

Logi sisse

Kiireks sisenemiseks

Kui teil on kliendikaart, mis ei ole ID-kaardi põhine siis palume teil digikonto loomiseks pöörduda Südameapteeki.
Menüü
Südameapteek
Hooaeg
Kasulikud oomega-rasvhapped: oomega-3, -6 ja -9

Kasulikud oomega-rasvhapped: oomega-3, -6 ja -9

Oomega-3, oomega-9 ja oomega-6 rasvhappeid – kas Sinu toit sisaldab neid organimi tervise jaoks olulisi aineid piisavalt? Kuidas oomega-rasvhapped tervist toetavad ja milleks on need kehale vajalikud? Loe siit!

oomega 3 - omega 3 - oomega-6 - oomega-3

Oomega 9 rasvhapped

Miks on oomega 9 rasvhapped vajalikud?

  • Ateroskleroosi- ja põletikuvastane toime.
  • Suurendavad hea kolesterooli ja vähendavad halva kolesterooli sisaldust veres.

Kust saab?

  • Üks parim allikaks on oliiviõli.

Oomega 3 rasvhapped

Miks vajalikud?

  • Vajalikud nahale ja kogu organismile.
  • Mitmekesise toidulaua toetajana on abiks ka südame-veresoonkonna probleemide ennetamisel.
  • Soodustavad ajutegevust
    Oomega 3 on närvikoe, silma võrkkesta ja südamelihaste struktuurielemendiks, parandades nii pea- ja seljaaju, silmade ja südame funktsioone.
  • Tõstavad immuunsust
  • Allergiavastase toimega, mis on eriti tähtis neile, kes kannatavad bronhiaalastma või allergiliste nahahaiguste, nt psoriaasi ja ekseemide käes.
  • Mõned uuringud on näidanud oomega 3 rasvhapete soodsat mõju ka reuma ravis.

Teatud omega 3 rasvhappeid ei ole meie keha võimeline ise tootma ja seetõttu on äärmiselt oluline, et saaksime need kätte toiduga. Näiteks leidub neid kalas, aga soovitusliku kala söömise sageduseni – kord nädalas – jõuavad vähesed. Seetõttu võiks oomega 3 lisaks võtta.

Oomega 3 raseduse ajal

  • Olulised viimasel kolmel raseduskuul, samuti lapse esimese poolteise eluaasta jooksul.
  • Vajalikud loote närvisüsteemi arenguks ja kindlustavad lapse normaalse nägemisfunktsiooni kujunemise.
  • Rasedusaegne defitsiit võib soodustada lastel allergiate teket.
  • Rasedatel aitavad vähendada rasedustoksikoosi riski.
  • Loe ka seda: Vitamiinid rasedatele ja beebidele

Loe oomega 3 kohta ka siit: Möllers – Mis on oomega-3 rasvhapped?

Oomega 3 toidus

  • Peamiselt rasvastes süvaveekalades – lõhe, makrell, sardiin, tuunikala, heeringas.
  • Taimedest linaseemnetes ja linaseemneõlis, oliiviõlis, sojaubades ja sojaõlis, kõrvitsaseemneõlis, kreeka pähkli õlis.
  • Tofus, lillkapsas, brokolis
  • Täisterades
  • Väheses koguses värsketes juurviljades ja küüslaugus.

Oomega 6 rasvhapped

Miks vajalikud?

  • Stimuleerivad naha ja juuste kasvu.
  • Abiks luustiku ja suguorganite funktsiooni säilitamisel.
  • Aitavad langetada kolesterooli, reguleerida ainevahetust ning tagada vere hüübimisvõime.

Oomega 6 toidus

  • Peamised allikad on taimeõlid – maisi-, päevalille-, seesami-, Kreeka pähkli, nisuidu- ja sojaõli.
  • Saab ka linnulihast ja munadest.

Oomega 6 rasvhapetega ei tasu liialdada!

Organismi heaks terviseks on oluline oomega 3 ja oomega  6 rasvhapete tasakaal.

Oomega3 ja oomega 6 tasakaalu kehas saad mõõta näiteks SYNLAB’i laboris

  • Oomega 6 rasvhapete liigne rohkus toidus võib kasvatada mitmete tervisevaevuste riski, näiteks aterosklerootilised südamehaigused, osteoporoos, astma ja ekseemid.
  • Kommide, küpsiste ja karastusjookidega maiustavad lapsed saavad järjest vähem oomega 3, ja rohkem oomega 6 rasvhappeid.

Uuringute järgi esineb oomega 3 rasvhapete puudust isegi kuni 85% rahvastikust

Oomega 3 rasvhapete puudus?

Oomega 3 rasvhapete puudust võib kahtlustada:

  • kui on õpiraskused, halb mälu või keskendumishäired,
  • kuivad juuksed või kõõm,
  • kuiv ja kare nahk,
  • premenstruaalne sündroom ja tundlikud rinnad,
  • kuivad ja sügelevad silmad,
  • põletikulised protsessid, kõrge vererõhk,
  • depressioon ja ärevushäired,
  • sage janu või urineerimine,
  • haavad paranevad aeglaselt.
Sulge

Toote tagasiside