SUVEAPTEEK - Apteeker soovitab: toitu mitmekesiselt, hoia nahka ja naudi ilurituaale

26.06.2024

SUVEAPTEEK - Apteeker soovitab: toitu mitmekesiselt, hoia nahka ja naudi ilurituaale

Reine Sauman on Raatuse Tervisekeskuse Südameapteegis proviisorina töötanud juba 3 aastat. Töötades apteekrina jagab ta igapäevaselt soovitusi erinevate tervisetoodete kohta. Ta tõdes, et tervise toetamine toidulisanditega võib olla väga kasulik ning ka tema apteegikapist võib neid aastaringselt leida. Ta oli nõus lahkelt oma suveapteegi uksed avama ning kirjeldama, mis seal leidub.

Beetakaroteen

Beetakaroteeni võtab Reine toidulisandina 2-3-kuise kuurina maist juulini. Beetakaroteen on looduslik antioksüdant, mida leidub rohkesti kollastes ja oranžides puu- ja köögiviljades. Organismis muundatakse see A-vitamiiniks, mis on oluline immuunsüsteemi tugevdamiseks, nägemise toetamiseks ja naha tervise jaoks. Beetakaroteeni võtmine enne suve aitab nahka ette valmistada päikese käes olemiseks, suurendades naha loomulikku kaitsevõimet UV-kiirguse vastu. Reine lisas, et naiste jaoks on kindlasti oluline see, et beetakaroteen aitab suvel nahale paremini jumet saada ja seda hoida.

Q10 koensüüm

Q10 koeensüümi võtab Reine igapäevaselt, kuid eriti soovitab ta võtta seda kevadeti, mil inimesed vajavad lisaenergiat. Q10-t leidub igas keha rakus ja see mängib olulist rolli energia tootmises ja rakulises ainevahetuses. See on tugev antioksüdant, mis kaitseb rakke oksüdatiivse stressi eest. Q10 toetab ka südame tervist, parandab energiat ja võib aidata vähendada vananemise märke nahal, kuna see soodustab ka naha kollageeni tootmist.

Vitamiin D3

Vitamiin D3 võtab Reine samuti profülaktiliselt igapäevaselt ning vastavalt aastaajale ja vajadusele ka suuremas annuses. Vitamiin D3 on oluline luude ja hammaste tervise jaoks, kuna see soodustab kaltsiumi imendumist. Samuti on see tähtis immuunsüsteemi normaalseks toimimiseks. Pimedatel talvekuudel, kui päikesevalgust on vähe, võib D3-vitamiini tase organismis langeda, mistõttu on vajalik seda toidulisandina juurde võtta. Seda eriti Eestis, kus päikeserohket aega jagub napilt mõneks kuuks.

Oomega-3 kalaõli kapslid

Südame tervise eest hoolitsemiseks võtab Reine oomega-3 kalaõli kapsleid igapäevaselt.
Oomega-3 rasvhapped on olulised südame-veresoonkonna tervise jaoks. Need rasvhapped aitavad vähendada põletikku, toetavad aju tervist ja kognitiivset funktsiooni ning võivad vähendada südamehaiguste riski. Oomega-3 rasvhapped on samuti kasulikud liigeste tervisele ja naha niiskustaseme säilitamiseks.

Magneesium

Reine võtab magneesiumi igapäevaselt, kuna teda kimbutavad tihti peavalud, kuid ta soovitab magneesiumit  võtta ka siis, kui peavalusid ei esine. Magneesium on elutähtis mineraal, mis toetab lihaste ja närvisüsteemi normaalset talitlust. See aitab kaasa energia tootmisele, valkude sünteesile ja DNA loomisele. Magneesium võib aidata leevendada peavalusid ja lihaspingeid ning on oluline südame tervise ja vererõhu reguleerimise jaoks.

Alfa-Cortex

Töistematel perioodidel võtab Reine paarikuise kuurina Alfa-Cortex toidulisandit, mis on mõeldud aju funktsioonide turgutamiseks. Reine tõi välja, et Alfa-Cortex sisaldab lakkvaabiku seene ekstrakti ehk Lingzhi seent, mida kutsutakse hiinas “surematuse seeneks” ja “elu eluksiiri seeneks”. Seent on kasutatud traditsioonilises hiinameditsiinis ravimtaimena üle 2000 aasta. Seene ekstrakt toetab kognitiivset võimekust, parandavad mälu ja keskendumisvõimet. See on eriti kasulik vaimse väsimuse korral ja aitab parandada aju üldist tervist.

Kollageeni ja hüaluroonhappe shotid

Kollageeni ja hüaluroonhappe joogishotid on Reine viimase aja lemmikuks. Kollageen on oluline valk, mis toetab naha, juuste, küünte, liigeste ja luude tervist. Vananedes kollageeni tootmine kehas väheneb, mistõttu on kasulik seda toidulisandina juurde võtta. Hüaluroonhape on looduslik niisutaja, mis aitab säilitada naha niiskustaset ja elastsust pidurdades nii ka kortsukeste teket. C-vitamiiniga koos võetuna tõuseb kollageeni süntees ja mõju organismis.

Ilurutiin – puhastus, niisutus ja päikesekaitse

Reine igapäevasesse ilurutiini kuuluvad mitsellaarvesi, toonik ning suvel, mil nahk kipub kuivem olema ka hüaluroonhappe geel või seerum, mis pakub sügavat niisutust ja säilitab naha elastsust. Päevakreem on Reinel aastaringselt SPF-ga, suvel SPF50-ga. Päikesekaitse on tema sõnul hädavajalik igapäevane osa ilurutiinist. Ka huulekreem on tal SPF50, mis sisaldab samuti hüaluroonhapet. See hoiab huuled niisutatuna ja kaitstuna päikese kahjulike mõjude eest.

Üheks Reine lemmikuks ilurutiiniks on ka erinevad näomaskid. Eriti meeldivad talle silmaümbruse maskid, mida ta hoiab külmkapis, et saavutada värskendav ja turset alandav efekt.

Apteekri soovitused ja nõuanded tervise ja heaolu parandamiseks:

Vali toidulisandid vastavalt vajadusele ja konsulteeri spetsialistiga. Igaüks meist on erinev ja toidulisandite valikul tuleks arvestada oma konkreetseid tervisemuresid ja vajadusi. Pea nõu apteekri või arstiga, et leida endale sobivad tooted ja vältida võimalikke kõrvaltoimeid või koostoimeid teiste ravimitega.

Jälgi toidulisandite annuseid! Järgida tuleb tootja soovitusi ja mitte ületada soovitatud päevaseid annuseid.

Mitmekesine toitumine on oluline ka toidulisandeid võttes. Toidulisandid ei asenda mitmekesist ja tasakaalustatud toitumist. Need peaksid olema lisandiks tervislikule eluviisile.

Kaitse nahka päikese eest. Päikesekaitsekreem SPF50-ga on must-have toode, et vältida naha vananemist ja päikesekahjustusi.

Niisuta nahka regulaarselt. Eriti suvekuudel on oluline hoida nahk piisavalt niisutatud.

Naudi oma ilurituaale! Leia endale mõni lemmik ilurutiin, mis aitab sul lõõgastuda ja leia aega, et ennast pisut poputada.

Sarnased postitused:

  • Hea teada: mis eristab päikesepõletust päikeseallergiast?

    Hea teada: mis eristab päikesepõletust päikeseallergiast?

    Loe rohkem

  • SUVINE ABC - kuidas ennetada higistamist ning võidelda ebameeldiva lõhnaga?

    SUVINE ABC - kuidas ennetada higistamist ning võidelda ebameeldiva lõhnaga?

    Loe rohkem

  • 10 asja, millega tagada jaanipühade muretu kulgemine

    10 asja, millega tagada jaanipühade muretu kulgemine

    Loe rohkem

  • Kuidas valida lapsele sobiv sääsetõrjevahend ja kuidas sääsekuppe leevendada?

    Kuidas valida lapsele sobiv sääsetõrjevahend ja kuidas sääsekuppe leevendada?

    Loe rohkem

Vaata kõiki