Sulge

Logi sisse

Kiireks sisenemiseks

Kui teil on kliendikaart, mis ei ole ID-kaardi põhine siis palume teil digikonto loomiseks pöörduda Südameapteeki.
Menüü
Südameapteek
Vitamiinid ja mineraalid
Juuksed ja nahk taas särama: vajalikud vitamiinid juustele ja nahale

Juuksed ja nahk taas särama: vajalikud vitamiinid juustele ja nahale

Millised vitamiinid ja mineraalid parandavad naha ja juuste tervist ja välimust? Millised vitamiinid aitavad peletada talvist väsimust?

Vitamiinid-juustele-nahale-kevadel

Milliseid vitamiine vajavad meie nahk ja juuksed kevadel ja milleks?

Kevade saabudes pöörame järjest enam tähelepanu oma välimusele ja nahale. Möödunud pikk ja külm talv on kahjustanud meie näonahka, muutnud selle kuivaks ja tundlikuks.

Lisaks oleme pika talve jooksul ära kulutanud suurema osa oma organismile vajaminevatest vitamiinide ja mineraalide tagavarast.

Väsimus ja kahvatus?

Väsimus ja kahvatu väljanägemine viitabki otseselt vitamiinipuudusele ning samuti lisab välimusele omakorda veel aastaid juurde.

Tarbides piisavalt puu- ja juurvilju ning hoides toitumise tervislikuna, saaksime kõik vajalikud vitamiinid juba toiduga kätte.

Kahjuks läheb veel veidi aega, enne kui toidulauale jõuab rohkem rohelist kraami. Seepärast on kevadine vitamiinikuur hea võimalus väsinud organismi turgutamiseks.

Vitamiinivajadus oleneb organismist, kuid eriti vajavad seda alates kolmekümnendates naised.

See on vanus, kus naised käivad tööl, hoolitsevad perekonna eest ja või teevad koguni mõlemat. Emotsionaalselt on need aastad naise elus stabiilsuse leidmise aeg, aga just siis hakkavad toimuma esimesed nähtavad muutused meie kehas. Nahk kaotab oma elastsuse, hakkab lõtvuma ning ilmuvad esimesed kortsud.

Milleks meile vitamiinid?

Vitamiinid on asendamatud biomolekulid, mida inimorganism vajab normaalseks toimimiseks ja arenguks.

Inimese keharakud vitamiine ise ei tooda või teevad seda ebapiisavas koguses.

  • Vitamiine on kaht tüüpi – rasvlahustuvad ja vesilahustuvad.

Mõlemad tüübid osalevad enamikes organismi bioloogilistes protsessides ja on õigeaegse ja piisava koguse manustamisel olulisel kohal haiguslike seisundite ennetamisel.

Vitamiine saame peamiselt toidust, mis peaks olema mitmekülgne ja täisväärtuslik ning olema nii loomset- kui ka taimset päritolu. Vanusest olenevalt on inimese vitamiinivajadus erinev ning kui me toiduga ei suuda seda korvata, tuleks juurde võtta vitamiinipreparaate.

Vitamiine tuleks võtta kuuridena

Oluline on ka silmas pidada, et enamik vitamiinidest ei ole mõeldud aasta ringi manustamiseks, vaid neid võetakse kuuridena, mille pikkus võiks olla maksimaalselt kaks kuud, 2–3 korda aastas.

Kevadine vitamiiniturgutus kulub pärast päikesevaest talve ära neilegi, kes tervislikust toidust lugu peavad.

Vitamiinid ja mineraalid – millised?

A-vitamiin

  • A-vitamiin aitab säilitada naha nooruslikkuse ning toetab nägemist.
  • Veel osaleb A-vitamiin epiteeli ja naharakkude arengus ning võtab osa kõhre ja luukoe (ka hammaste) arengu ning kasvu regulatsioonis.
  • Lisaks on A-vitamiin antioksüdantse ja antikantserogeense toimega.

Oomega-3

Oomega-3-rasvhapped on organismile eluliselt vajalikud. Neil on uuringutega tõestatud positiivne toime nii

  • südame- ja veresoonkonnale,
  • ajule ja mälule,
  • nägemise arengule
  • kui ka kogu organismile.
  • Samuti on nad vajalikud nahale. Oomega-3-l on ka allergiavastane toime, mis on eriti tähtis neile, kes kannatavad bronhiaalastma või allergiliste nahahaiguste, nt psoriaasi ja ekseemide käes.

Kui nahk on kuiv ja tundlik, on see märk, et tasuks läbi teha üks toidulisandikuur vitamiinide või just nimelt oomega-3 rasvhapetega.

Tervise seisukohalt on oluline, et toidust saadavad rasvhapped oleksid omavahel tasakaalus. Meie igapäevane toit sisaldab oluliselt rohkem oomega-6-rasvhappeid (taimsed õlid) kui oomega-3-rasvhappeid (rasvased kalad ja meresaadused). Seepärast on oluline suurendada oomega-3 sisaldust toidus.

  • Loe oomega-rasvhapete kohta rohkem siit

B-vitamiin

B-rühma vitamiine on vaja selleks, et inimesed saaksid energia toidust kätte.

  • B-vitamiinid on väga olulised nii inimese närvisüsteemi, ainevahetuse, naha, lihaste kui ka immuunsussüsteemi jaoks.

B-vitamiine on iga päev juurde vaja, kuna organism ei talleta neid ning mitmed ained, nagu näiteks alkohol, nikotiin, kofeiin ja rafineeritud suhkur lõhuvad B-vitamiinide molekule, muutes need kehale kasutuks.

  • B-rühma vitamiine nimetatakse ka stressi leevendavateks vitamiinideks.

Naha, küünte ja juuste arenguks ning nägemise tugevdamiseks on eriti oluline vitamiin B2.

Koos vitamiinide B1, B3, B6 ning fool- ja askorbiinhappega võiks teda lisakomponendina kasutada akne, diabeedi, artriidi, alkoholismi, kasvupeetuse, Alzheimeri tõve, juuste väljalangemise ja kanapimeduse korral.

Biotiin ehk B7

Vitamiin B7 ehk biotiin aitab organismil omastada rasvu ja süsivesikuid. Lisaks kasutab keha biotiini, et toota valgust veresuhkrut.

  • Biotiin on oluline naha ja juuste taastumises, nende elastsuse ja tervise säilitamisel.

C-vitamiin

C- vitamiin on tugev antioksüdant. See tugevdab immuunsust ning sellel on oluline roll sidekoe normaalses arengus. C-vitamiini on vaja naha ja veresoonte elastsuseks, igemete, hammaste ja luude jaoks. Samuti aitab see väsimuse vastu.

C-vitamiin-kevadel

Q10

Q-vitamiin osaleb rakkude oksüdatiivsete ühendite regulatsioonis, mispärast on sel oluline roll keha vananemisprotsessi pidurdamisel.

Oluline on ta veel mitmel muul põhjusel:

  • suurendab vastupanuvõimet stressile, haigustele
  • aitab pingelistel eluperioodidel hoida keha tervena,
  • parandab mälu ja keskendumisvõimet
  • ning aitab ennetada viirushaigusi.

Q10-l on oluline roll ka keha vananemisprotsessi pidurdamisel. Seetõttu leiab ta palju kasutamist kosmeetikas, eriti nahakreemides.

Kaltsium

  • Kaltsium on kõige tähtsam mineraalaine inimese organismis, kuna sellest sõltub luude tugevus, aga ka hammaste, küünte ja juuste tervis.

Samuti osaleb kaltsium närvirakkude ja lihasrakkude (sh südamelihase) töös, aga ka hüübimissüsteemi ning erinevate ensüümide normaalses funktsioneerimises.

Suurenenud kaltsiumi vajadusele soovitame tähelepanu pöörata eelkõige vanematel naistel, kes on jõudnud menopausi ikka.

Teatud vanuse saabudes väheneb östrogeenide tase organismis, see halvendab kaltsiumi imendumist, mistõttu võivad luud muutuda nõrgemaks.

Kaltsium

Kaltsiumit tarbi koos D-vitamiiniga

Kaltsiumi imendumist soodustab D-vitamiin, seetõttu ongi enamik kaltsumipreparaatidest koos D-vitamiiniga. Samuti on kaltsiumi imendumiseks oluline piisav magneesiumi hulk organismis.

Magneesium

Magneesium rahustab närvisüsteemi, suurendab vastupidavust stressile ning leevendab menstruatsioonieelse sündroomi nähte. Magneesium on vajalik lihaste töös.

Kui kaltsium aitab lihasel kokku tõmmata, siis magneesium on selleks, et lihas saaks lõõgastuda.

D-vitamiin

D-vitamiin on oluline kõigile, kuid selle piisava taseme tagamine veel eriti aktuaalne vanemate inimeste seas. Vananedes ei suuda nahk enam sama tõhusalt D vitamiini toota ja lisaks hoidutakse kõrgemas vanuses ka otsese päikese kätte sattumast.

Loe ka neid:

D-vitamiin

Räni

Ränihape – mineraalne algaine. Räni esineb loomulikul kujul looduses kõikjal, kus on oluline elastsus ja paindlikkus.

See on kõigi elusolendite oluline element ja seda leidub inimkeha kõigis rakkudes.

  • Pärast 20. eluaastat kaotab keha tasapisi oma võime koguda räni varusid ja inimese keha ise räni toota ei suuda.

Räni juustele ja küüntele

Räni soodustab tervete, tugevate ja läikivate juuste kasvamist ning parandab juuste struktuuri ja väljanägemist. Räni aitab viia toitained juukserakkude sisse ja juuksejuurte rakkude sisse.

Räni aitab siduda sidekudedes vett muutes nii naha siledamaks ja niisutatumaks.

Räni on üks olulisemaid elemente küünte kasvamisel, sest aitab küüsi toitainetega varustada ja muuta nende struktuuri tugevamaks.

Sulge

Toote tagasiside